Allbäck signar för Järpens IF!

Med glädje och stolthet kan nu Järpens IF presentera en av de mest meriterade fotbollsspelare som någonsin har spelat i en Jämtländsk förening.

Med meriter som 74 A-landskamper, 30 landslagsmål, spelat 2 st VM och 3 st EM slutspel, vinnare av skytteligan i allsvenskan, proffsspel i Italien Tyskland, Holland, Danmark, Premier League och assisterande förbundskapten är detta den förstärkning som Järpen sökt efter för att få in erfarenhet och rutin i vår unga trupp.

MARCUS ALLBÄCK kommer ansluta till truppen under våren och vara ett stöd för våra ledare och spelare i den satsning och utveckling som pågår i Järpens IF. Marcus kommer också spela en match med oss under säsongen och gör debut som spelare den 19/6 mot Dvärsätt hemma på Norrmontage.
Efter en tids diskussioner är det väldigt roligt att vi nu har lyckats lösa Marcus till Järpen, vi tror på honom och den erfarenhet han kommer med. Att han dessutom tror på vår ide och långsiktiga projekt samt det arbete vi gör för att skapa en verksamhet där alla är välkomna och att olika är bra, gjorde att detta var möjligt. Det känns otroligt spännande att kunna få presentera en sådan storspelare hemma på Norrmontage Arena och att vår publik får ta del av detta, säger en glad Niclas Brissman ifrån Järpens IF
Det är nog det sämsta kontrakt jag någonsin tecknat säger Marcus Allbäck, men jag gör detta för en god sak och är imponerad över Järpens ide och tanke med sin fotbollsverksamhet. Det skall bli kul att få vara med och bidraga och spela tävlingsmatch igen. Att dessutom får vara med och stötta denna välgörenhetssatsning på integration och Sverige Uniteds arbete, gör att det känns självklart att vara med och att fotbollen förenar är något jag verkligen kan skriva under på, avslutar Marcus Allbäck.

I samband med att Marcus gör debut den 19/6 så kommer det anordnas ett välgörenhetsarrangemang i Järpen, med fokus på integration och att inom idrotten är vi alla lika och den förenar. Detta arrangemang anordnas tillsammans med Sverige United, ”Sverige United är en obunden stiftelse som stöttar eldsjälar och föreningar som jobbar för ökad mångfald och integration med fotbollen som verktyg Där överskottet ifrån arrangemanget tillfaller deras stiftelse.
Mer information om detta arrangemang kommer inom kort!
Läs mer om Sverige United på:
www.sverigeunited.se
Facebook: www.facebook.com/sverigeunited
Instagram och Twitter: @sverigeunited

För mer information:
Niclas Brissman tel 070 51 21 691
Fotbollsansvarig Järpens IF

”Sverige United är en obunden stiftelse som stöttar eldsjälar och föreningar som jobbar för ökad mångfald och integration med fotbollen som verktyg. Sverige United har hittills stöttat ett åttiotal föreningar över hela landet och delar ut stipendierna Guld-, Silver- och Bronshanden vid en årlig gala. Genom sitt arbete vill Sverige United lyfta fram goda exempel och inspirera fler att engagera sig.”

Genom fotbollen blir alla lagkamrater och kan mötas på lika villkor över gränser, något vi har sett väldigt tydligt de senaste åren i Järpens IF.

Med Sverige Uniteds stöd och uppbackning kan eldsjälar ges möjlighet och kraft att förverkliga drömmar och projekt för att skapa integration i vardagen.

Målet för Sverige United är att främja god fysisk och psykisk hälsa genom fotboll och att eldsjälar och projekt får den uppmärksamhet som de förtjänar och kan ge inspiration till andra.

För oss i Järpens IF känns det väldigt roligt och hedrande att få samarbeta med Sverige United och vara en del av deras nätverk. Våra värdegrunder och synsätt går hand i hand och utan Sverige Uniteds stöttning och tro på vår ide om att uppmärksamma fotboll och integration på detta sätt så hade inte värvningen av Allbäck varit möjlig. Därför känns det naturligt att vårt arrangemang kring Allbäcks match med Järpens IF, kommer att stötta Sverige United med det överskott det genererar.